امام علی (ع) : توكّل، ناشى ‏از نيرومندى يقين است .

امروز :  جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آمادگی و دبستان غیر انتفاعی عرفان اسلامشهر

آسیب های تلفن همراه بر زندگی دانش آموزان


عنوان : تلفن همراه چه آسیب هایی می تواند بر زندگی دانش آموزان داشته باشد ؟

مقدمه : امروزه تلفن همراه به یک وسیله ی جدانشدنی از دانش آموزان تبدیل شده است . به طوری که باید این واقعیت را قبول کرد که اگر دانش آموزان از این وسیله به درستی استفاده نکنند ، بیش از هر قشری دیگر آسیب خواهند دید . محاسن و معایب استفاده از تلفن همراه با تمام اثرات منفی که دارد وقتی در دست کودک قرار می گیرد و باعث آرامش او می شود هر چند کاذب و برای لحظه ای کوتاه . در این نوشتار سعی شده است بصورت جامع به گوشه ای از مضرات تلفن همراه و آسیب های غیر قابل جبرانی که به کودک و نوجوان ما وارد می شود ، بپردازیم:

الف ) ضعف بینایی : بررسی جدید دانشمندان اروپایی نشان می دهد کار زیاد با تبلت به چشم کودکان آسیب های جدی وارد می کند و می تواند برای سیستم عصبی و چشم کودکان بسیار مضر باشد با توجه به اینکه استفاده از این وسایل برای کودکان در مدت زمان کوتاه خلاصه نمی شود قطعا به بینایی آنها آسیب می زند .

ب)بروز مشکلات عصبی در کودکان : یک جانشینی وغافل شدن از بازی های کودکانه موجب بروز مشکلات عصبی در آنها می شود . کار زیاد با رایانه ، تبلت ،گوشی و حتی تماشای زیاد تلویزیون از فاصله ی نزدیک و مواجهه بیش از حد با منابع نوری باعث بروز این مشکل می شود .

ج)پایین آمدن کیفیت خواب : زمانی که افراد به گوشی های هوشمند وتبلت های خود در تاریکی نگاه می کنند ، طول موج های کوتاه نور آبی منجر به تاخیر در ترشح ملاتونین شده و پیرو آن فر آیند خواب را سخت تر می کند .
و سایر مضرات :
د)به وجود آوردن اختلالات ذهنی  س) منزوی شدن کودکان ص ) چاقی کودکان ط) تومور مغزی ع ) آسیب های انگشت دست کودکان ف ) خطر ابتلا به سرطان ک ) آسیب های جسمی فراوان در اثر استفاده از هنزفری ل ) اعتیاد به تلفن همراه   م ) کاهش مهارت های ارتباط
اشاره کرد .

منابع : ۱- مجله ی الکترونیک
۲-فصلنامه ی خانواده پژوهی

تهیه و تنظیم : فاضل اکبری طارمی

تبلیغات



مناسبت ها