امام علی (ع) : زياده روى مقدمه فقر و تنگدستى است .

امروز :  پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آمادگی و دبستان غیر انتفاعی عرفان اسلامشهر

اولین جلسه مشترک شورای معلمین و معاونان


با احترام به استحضار می رساندپیرو هماهنگی انجام شده جلسه ی مشترک شورای معاونین و معلمین مدرسه غیر انتفاعی عرفان در روز یک شنبه مورخ ۹۸/۴/۳۰ ساعت ۹ صبح به ریاست آقای اکبری طارمی مدیر و موسس آموزشگاه برگزار گردید.ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت شد .سپس مدیریت مدرسه با بیان نکات مهمی در خصوص ویژگی های تدریس خوب و رهنمودهای لازم برای موفقیت معلم خواستار تلاش همه ی همکاران برای ارائه تدریس خلاق و جذاب بر اساس محورهای زیر شدند.
۱-داشتن آمادگی و آگاهی کامل نسبت به محتوای درس ۲- داشتن طرح درس ۳- استفاده از شیوه های مناسب تدریس ۴-مشارکت دانش آموزان در فرآیندیادگیری ۵-نظارت مداوم وارتباط چشمی با همه ی دانش آموزان ۶-تسلط بر مطالب درسی ۷-استفاده بهینه از وقت ۸-استفاده از رسانه های کمک آموزشی ۹-به کار گرفتن حواس و مهارت های یادگیری دانش آموزان ۱۰-استفاده از محیط های تاثیرگذاردر روش های تدریس ۱۱-تدریس متناسب با رشد شخصیت و بهداشت روان دانش آموز
۱۲-استفاده از کاربردهای ارزشیابی تحصیلی و یادگیری ۱۳-توانایی جذب دانش آموزان در امر تدریس ۱۴-پرورش مهارت های فکری دانش آموزان ۱۵-ارائه ودریافت گزارش خلاقانه از اندوخته های دانش آموزان
-رهنمود های لازم برای موفقیت معلم :
۱-در کلاس تک تک دانش آموزان را مورد توجه قرار دهیم ۲-برای تدریس موفق از توانایی های فرد فرد دانش آموزان استفاده شود . ۳-در کلاس به ارزشیابی های مستمر تاکید شود . ۴- انعطاف پذیر باشیم : تلاش کنیم تا دانش آموزان تلاش کنند ۵-در عین داشتن جاذبه ، جذبه داشته باشیم . ۶- بر سه محور کلیدی ((ارتباط ، صداقت و عشق )) به دانش آموزان اصرار بورزیم . ۷-در صورت کم کاری دانش آموزان به صورت انفرادی وقت بگذاریم و با محبت نسبت به اصلاح رفتار و انجام تلاش برای یادگیری صحبت کنیم . ۸- به منظور استفاده شایسته از زمان پس از ایجاد انگیزه و آماده سازی ، درس را در وقت مقرر شروع کنیم . ۹-اسامی دانش آموزان را یاد بگیریم ۱۰-جلوتر از بچه ها به کلاس برویم و دیرتر از آنها خارج شویم . ۱۱-همواره با طرح درس وارد کلاس شویم و اسیر طرح درس نشویم . ۱۲- بحث های علمی را در کلاس تشبیه و گسترش بدهیم . ۱۳-برای اعمال مدیریت کلاس همواره آمادگی خود را از همه ی جهات داشته باشیم. ۱۴- یادمان باشد ما یار اول و آخر کلاس هستیم .
در ادامه ی جلسه هر کدام از همکاران محترم با ارائه نظرات و پیشنهادات مفید، ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیریت مدرسه ، آمادگی خود را جهت ارائه تدریس موفق و جذاب اعلام نمودند.در پایان مقرر گردید همکاران محترم گزارش فعالیتهای دوماهه (مرداد و شهریور) را حداکثر تا ۱۵ شهریور به دفتر مدرسه ارائه نمایند.

تبلیغات



مناسبت ها